Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škoda Fabia Sportline - dlouhodobý test

17. 9. 2009
ObrazekPříchodem nového modelu Fabie v roce 2007 a zároveň zastavením výroby starého modelu RS, čekali příznivci značky, s čím přijde mladoboleslavská automobilka na trh.
Dočkali se v podobě sportovně vyhlížejícího modelu Škoda Fabia Sportline, který zaujme lakovanou stříbrnou střechou v případě, že si zvolíte metalízu. Při volbě základní barvy Obrazekbude střecha bílá. Dalším lákadlem, proč zvolit tento model jsou již v sérii 17“ litá kola se sportovním podvozkem a anatomickými předními sedadly s tříramenným koženým volantem, Styling kit který obsahuje lízátko na předním nárazníku, přepracovaný zadní nárazník včetně koncovky výfuku a střešní spojler. Další příplatková výbava která byla v tomto voze obsažena je: přední loketní opěrka, digitální klimatizace Climatronic, přední mlhovkyObrazek s Corner funkcí, vyhřívání předních sedadel, autorádio Dance s CD a MP3 přehrávačem včetně 8 reproduktorů a plnohodnotná rezerva. Podrobnou základní a příplatkovou výbavu naleznete na konci tohoto článku.
Mírným zklamáním pro milovníky adrenalinu a rychlé jízdy je absence „nových“ motorů. Nabídka začíná u benzínového motoru 1,4 16V s výkonem 63kw. Pokračuje přes 1.6 16V se 77kw (manuál i automat) a příznivci nafťáků mohou volit mezi osvědčenými tříválci Obrazek1,4 Tdi 51kw a 59kw a nejvýkonnějším čtyřválcem 1,9 Tdi PD s výkonem 77kw. Nic nového Fabia Sportline bohužel nepřináší.
V předváděcím voze byla základní benzínová motorizace 1,4 16V o výkonu 86 koní. Efektní černá Fabia s bílou střechou,  stála na krásných 17“ TRINITY s pneu 205/40 R 17. Dojem z vozu kazil pouze pohled na zadní brzdové bubny, které se sem prostě nehodí… Rozdíl oproti základní Fabii je znát Obrazekhned na první pohled a to stejné platí v interiéru. Anatomická sedadla drží tělo při průjezdu zatáčkou a silnější věnec volantu skvěle padne do ruky.

Pojďme ale vyzkoušet co tato Fabie dovede na silnici. Když mi vůz 23.6. přivezli, svítilo na počítadle kilometrů číslo 7. Na jednu stranu je to velice pěkné, že mám úplně nové auto, ale ti kteří již někdy nové auto měli, vědí, že prvních pár kilometrů prostě „nejede“. Stejně tak tomu bylo i u Fabie. ObrazekRychlý rozjezd z křižovatky? Nesmysl!! Tohle prostě Fabie ještě nedokáže. Jednička a dvojka se ještě vytáčí docela ochotně, ale se zbývajícími rychlostmi je to horší. Při jízdě rychlosti 120km/h na pátý převodový stupeň prudce přidávám plyn… ono se nic nestalo? Opravdu se vůbec nic nestalo!! Jen se podstatně zvýšila spotřeba. Takže podřadit za čtyři a znovu. S přibývajícími kilometry se pružnost motoru mění k lepšímu a i spotřeba paliva pomalinku klesá. ObrazekNa první nádrž paliva jsem najel 650 km, přičemž jsem natankoval neuvěřitelných 50l. Průměrná spotřeba tedy v době záběhu motoru činí 7,7l/100km. Nutno podotknout, že převážná část jízdy byla na dálnici a rychlostních silnicích při rychlostech 130km/h. Dnes je 23.7. a na displeji ujetých kilometrů svítí částka 1.300km. Od té doby se leccos změnilo. Motor je pružnější, spotřeba mírně klesla, do nádrže tankuji stále víc litrů (poslední tankování 52lObrazek a to ještě svítil dojezd cca 50km) a s Fabií si začínám rozumět. Úžasné je projíždění zatáček. Díky pneumatikám o rozměru 205/40 R 17 je rychlost se kterou Fabia řeže zatáčky téměř o jednu třetiny vyšší než z normální Fábii. A to vše bez smyku. Prostě jen klasický a rychlý průjezd zatáčkou… To, jak auto sedí je neskutečné a nutí vás zatáčky projíždět čím dál rychleji. Je to opravdu motokára! Ale abych jen nechválil´, je nutno dodat, že všechno má i své stinné stránky, Obrazektakže kdo zná dálnici D2 z Brna na Břeclav, konkrétně mezi sjezdem na Židlochovice a Hustopeče ví, že panely které jsou v pravém pruhu už dosti „unavené“ a i v normálním voze dělají problém, tak pro Sportline je to přímo katastrofa! Jízda v terénu s vozem Yeti je o mnoho komfortnější než toto. To, že vám vypadají plomby ze zubů je téměř jisté. Tohle auto se prostě nehodí na rozbité silnice, respektive na naše dálnice.

4.1.2010

K dnešnímu dni je to přesně 6 měsíců co  využívám  služeb Fabie Sportline.

Od 4. července jsem do ni postupně natankoval celkem 702 litrů benzinu a ujel 9.700 km. Průměrná dlouhodobá spotřeba činí tedy 7,23 l/100 km. Nutno podotknout, že ze 70% se jedná o jízdu po dálnici s rychlostí kolem 150km/h, 20% město a 10% příměstské silnice. Při měření nejnižší a nejvyšší spotřeby to byly hodnoty 5,1l /100km a na opačném konci je hodnota 13,2 při průměrné rychlosti dle palubního počítače 110km/h. Při tomto testu jsem vyzkoušel i maximální rychlost - 195 km/h.

Za celou dobu nebylo potřeba žádných služeb servisu. Jen na rozmražení ostřikovačů, při prvních pořádných mrazech ale to jsem tam nebyl zdaleka sám. Fabie funguje spolehlivě a ujetých bezmála 10.000km za  6 měsíců prověřily kvality vozu. Motor je dobře zajetý, ochotně se vytáčí a jde poslušně za plynem. Jediný zápor který mě v zimních měsících při každém pohledu na vůz trápí jsou zimní plechová 14" kola. Na těch Fabie vypadá jako tuctová a jen se potvrzuje pravidlo, že kola dělají auto!

 ObrazekJe právě 22.1.2010 a pro "Fabijku" se našel nový majitel. Doufám, že bude s jejími službami stejně tak spokojen jako já!

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Hodnocení

(František , 7. 1. 2021 13:43)

Chci se zeptat, jaké materiály Škoda používá pro originální odhlučnění, já jsem slyšel, že něco takového https://www.2din.cz/odhlucneni-antivibracni-material/stp-black-gold/. Když tak, tak to je průser.