Škoda Octavia combi 1.8 Tsi Elegance – 10.000 km
V listopadu loňského roku přišla automobilka Škoda auto a.s. s mírným faceliftem svého nejprodávanějšího modelu Octavia. Změny na karoserii a v interiéru jsou velice malé, zato povedené.
Zásadní změna, která novou Octavii potkala je přepracovaný přední nárazník včetně mlhovek a předních světel, které jsou nyní protáhlejší ve stylu Superba. Boční blinkr se přestěhoval do zvětšených zpětných zrcátek a zadní odrazky taktéž ze skupinových svítilen do zadního nárazníku v podobě “ kočičích očí“. Více změn ovšem najdeme v interiéru a také již v základní výbavě nového modelu. Volant, ovládání klimatizace a rádio s navigací, je převzato z většího modelu Superb.
Již v základní výbavě Classic najdeme u Octavie elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, šestici airbagů, systém ABS a ESP, stavitelný volant a sedadlo řidiče, přípravu na rádio, posilovač řízení a centrální zamykání. Za příplatek 10.000,- korun získává zákazník akční balíček, který obsahuje mechanickou klimatizaci. Připlácí se i přední mlhovky (4.900,-), díky kterým funguje denní svícení integrováno právě vedle žárovky mlhových světel. Toto vše zákazník dostane za ceníkovou cenu 349.900,- v motorizaci 1.4 Mpi.
Pojďme se ale podívat na silnější a lépe vybavenou Octávku. K testu byl zapůjčen vůz Octavia 1.8 Tsi o výkonu 118kw ve výbavové verzi Elegance v provedení kombi a barvě béžová Cappuccino od společnosti AGROTEC a.s.. Cenovka na tomto modelu září částkou 605.900,- korun. Testovaný vůz byl navíc vybaven podélným střešním nosičem (5.500,-), prodlouženou zárukou na 4 roky nebo do ujetí 60.000km (5.500,-), 16“ hliníkovými koly CRATERIS (5.400,-), vyhřívanými trysky ostřikovačů čelního skla (700,-) a malým koženým paketem včetně multifunkčního volantu (4.000,-). Celková cena vozu činí 635.500,- korun včetně DPH.
Po otevření dveří a nasednutí do interiéru si vaši pozornost ihned získá přepracovaný multifunkční volant, který má příjemný průměr věnce a proto dobře padne do ruky. Pomyslný „úsměv“ na volantu v podobě chromové lišty na vás bude po celou dobu jízdy vyzařovat pozitivní náladu. Široký rozsah nastavení volantu a sedadla řidiče zajišťuje skvělý komfort při cestování a dobrý výhled z vozu. Ale už dost o komfortu a výbavě, pojďme vyzkoušet, co tohle autíčko umí. O tom, že jste právě nastartovali a probudili tak k životu 160 koní vás bude informovat jen otáčkoměr. Motor je skvěle odhlučněn a na volnoběh jej ani neslyšíte. Řadíme jedničku a vyrážíme … dvojka…trojka. Uplyne necelých 8 sekund a jedeme 100km/h. Zátah z jakým Oktáva vyráží vpřed z každým sešlápnutím plynu je úžasná! Čtverka… pětka a konečně šestka. Jedeme právě 220km/h a to vše za pár vteřin. Úžasná pružnost motoru a možnost řadit šestý rychlostní stupeň napomáhá nižší spotřebě paliva. Při ostřejší jízdě si motor řekne v průměru o 9,2l/ 100km.
Při dodržování rychlostních limitů a jen s velmi malým využíváním potencionálu motoru bude spotřeba na hodnotě 7,6 l/ 100km. Pro ty, kdo rádi občas ušetří nějaký ten litřík z nádrže je skvělá zpráva i to, že při cestě Brno-Vídeň byla spotřeba na hodnotě 5,8 l /100km. Je skvělé pozorovat, jak se z přibývajícími kilometry na tachometru mění charakteristika motoru. Když jsem vůz přebíral měl na tachometru najeto 7 km a spotřeba se pohybovala v rozmezí 8-11 litrů. S pružností motoru to nebylo také vůbec slavné. Nyní na tachometru svítí hodnota 9.882 km a vše je o poznání příznivější. Spotřeba šla dolů o 1,5 litru a výkon motoru jako kdyby narostl. Za celou dobu testu (únor-květen) nebylo potřeba nic opravit, vyměnit, utáhnout nebo dolít. Vše funguje spolehlivě a bez problémů.
Jediné co se stalo hned při převzetí vozu bylo špatné těsnění zadních levých dveří. Těsnění bylo vyměněno a výrobní problém tím byl vyřešen.
Octavii hodnotím velice pozitivně, i když jsem z počátku k motoru 1.8 Tsi přistupoval spíše s očekáváním. Původně totiž měl být zapůjčen vůz s motorem 2.0 Tdi (103 kw). Přece jen jsem zastánce známého klapání, ale TéeSíčko mě přesvědčilo o opaku. Záleží už pouze na majiteli, kterému z motorů dá přednost, já bych v tomto případě hodně dlouho váhal.
+
Nový design
Výkonný a pružný motor
Přijatelná spotřeba paliva
Velikost zavazadelníku
V základu bohatá výbava
Jízdní vlastnosti
-
Někdy hůře fungující ovládání rádia na volantu
Příplatek za xenony i ve výbavě Elegance (25.700,-)
Škoda minusy
(Tomaš, 26. 11. 2020 16:57)