Škoda Yeti 1,8 TSi 4x4 Ambition
Škoda Yeti 1.8 TSi 4x4 Ambition
Toužebně očekávaná novinka od Škoda-auto konečně dorazila! 14.7. u nás zastavil kamion ze kterého sjel nový vůz Yeti v motorizaci 1.8 TSi, výbavě Ambition a barvě béžová Cappuccino.
Samozřejmě že jsem již absolvoval produktové školení v Praze a věděl jsem jak vypadá a co bude umět, ale možnost vyzkoušet si vše podle svého je vždy nejlepší. Měl jsem to štěstí a druhý den krásně zapršelo, takže zkušební trať byla rozmoklá a teprve tady se pozná co všechno toto SUV dovede.
Dlouhá polní cesta lemovaná kalužemi byla skvělím začátkem. Následoval test křížení náprav, bočního náklonu a přejezdu nerovností. Motor o výkonu 160 koňských sil ve spojení se 6 stupňovou manuální převodovkou a světlou výškou 180mm dělají opravdové divy. Úžasným pomocníkem v tomto směru je převodovka Haldex 4 generace, která přenese výkon k zadním kolům ještě před tím, než přední kola proklouznou. Yeti o celkové délce 4223mm, šířce 1793mm a výšce 1691mm se tak stává nesmírně obratným "terénním" vozem.
Co by to bylo za "teréňáka" kdyby neměl patřičné vymoženosti. Příznivci Off-Roadů jsou sice proti elektronice a nic se nevyrovná mechanické uzávěrce diferenciálu, kde v tom lepším případě lze zavřít všechna kola najednou, ale tohle je něco jiného. Jedná se o tlačítko nesoucí název off-road a jedná se o asistenta jízdy ve ztížených podmínkách. Jednoduše řečeno při jízdě z kopce za vás brzdí a při překonávání terénních nerovností mění odezvu na pedál plynu, stejně jako mění charakteristiku točivého momentu motoru. Ačkoliv se Yeti nezdá, umí toho opravdu hodně a běžnému člověku, který si pořídí tento vůz protože má chalupu někde na Vysočině a musí k ní po lesní cestě, určitě postačí.
Prozatím se Yeti nabízí v základní motorizací 1.2 TSi s výkonem 77kw (105koní) s pohonem pouze přední nápravy. V základní výbavě která obsahuje ABS, ESP, 4x airbag, denní svícení,střešní nosič, el.ovládaní přední okna a zrcátka, centrální zamykání, vyhřívané zadní sklo ze stěračem a 16" plechová kola, stojí 359.800,- vč. DPH.
Další motorizace je zmiňovaná 1.8 TSi a poté už nastupuje trojce comonrailů a to v obsahu 2.0 TDi a výkonech 81kw, 103kw a 125kw. Všechny verze jsou z pohonem 4x4 a 6stup. převodovkou. Pouze v motorizaci 2,0 TDi 81 kw si můžete zvolit předokolku s 5stup. převodovkou nebo 4x4. Jedinným automatem je prozatím 7 stupň. DSG a to pouze pro motorizaci 1,2 TSi. Vůz Yeti lze zakoupit ve výbavových stupních: YETI, ACTIVE, AMBITION a EXPERIENCE přičemž cenovka v nejdražším provedení a v motorizaci 2.0 TDi CR 4x4 125kw /170koní hlásí částku 709.800,- korun.
Yetíka jsem asi po 14 dnech vzal konečně na malé focení a projel se tak i kousek dál než jen kolem "komína". Popisovat charakteristiku motoru 1.8 TSi nemá smysl, protože jsem se k ní vyjádřil dostatečně při testu Octavie combi, ale neodpusím si jedno slovo... skvělé! I syrový motor tahá krásně a prakticky již od volnoběhu, ikdyž zatím s poměrně velkou spotřebou. 80km okruh s hodnotou 10,5l/100km. Vkládám tedy pár fotek ze silnice a pokud v následujích dnech trošku zaprší, budou další fotky a tentokrát z terénu.
Jak jsem slíbil, tak činím a vkládám pár fotek přímo z terénu. Včerejší den krásně propršel a tak jsem mohl dnes strávit pár minut průjezdem krásných blátivých kaluží. Teď konečně vypadá Yeti jako terénní auto. Však posuďte sami.
Tento model je k dispozici za akční cenu 529.900,- korun s DPH
foto
(very much, 20. 10. 2009 12:52)